© 2024 Amstelland Zorg
Terug naar overzicht

Werkwijze ELV en crisis aanmeldingen

De verantwoordelijkheid voor het vinden van een WLZ crisisbed ligt bij Verwijspunt 020. Een crisisaanmelding is prioriteit nummer 1 voor Verwijspunt 020. Ook ’s avonds en in het weekend wordt verder gezocht naar een plek. Als het niet lukt een bed te vinden, wordt ook het zorgkantoor ingeschakeld.

  • Gemiddeld wordt er binnen 2,3 dag een crisisbed gevonden binnen de regio.
  • Aan het einde van de werkdag van de HA/POH kan het vaak voorkomen dat er nog geen bed is gevonden. HA/POH en Verwijspunt 020 blijven in contact met elkaar over wat er geregeld moet worden.
  • Verwijspunt 020 zorgt voor communicatie met de familie en managet de verwachtingen over overbrugging van zorg.
  • De HA/POH overlegt met de thuiszorg over uitbreiding van de thuiszorg indien nodig (als het bed langer op zich laat wachten).
Elv crisisbed
Elv crisisbed

Verwijspunt 020

Vanaf maandag 10 juni gaat het Aanmeldportaal voor Tijdelijke Zorg in Amstelland verder onder de naam Verwijspunt 020. De dienstverlening van Verwijspunt 020 bestaat uit:

  • Aanmelden Eerstelijnsverblijf (ELV): hoog-, laagcomplex, palliatief
  • Aanmelding crisiszorgvragen (IBS, RM)
  • Medische verklaring bij rechterlijke machtiging (RM)
  • Geriatrische revalidatie

Heeft u een vraag over een verwijzing, neem dan contact op via 020 – 262 81 12. Indien u een algemene vraag heeft of meer informatie wilt ontvangen, mail dan naar info@verwijspunt020.nl.

Een ELV aanmelden

De verantwoordelijkheid voor het vinden van een ELV bed ligt bij Verwijspunt 020. Er zijn bedden in Amstelland en Amsterdam. Er wordt over en weer gebruik gemaakt van de beschikbare bedden.

  • ELV Hoog Complex bedden voor zorgvragers met dwaalgedrag zijn alleen beschikbaar bij Amsta in Amsterdam.
  • Bij ELV Laag Complex ligt de medische verantwoordelijkheid bij de huisarts. De huisarts is dan betrokken bij de terugkeer naar huis en bij de MDO’s.
Sluiten